Vilkår og betingelser

1. Avtalen
Vi oppfordrer deg til å nøye gjennomgå våre kjøpsbetingelser for netthandel hos minitrykkeriet.no. Ved å fullføre et kjøp, godtar du betingelsene våre, og det inngås en bindende avtale mellom Narvikingen John Eirik Jonna Santi ENK og deg som kunde. Vær oppmerksom på at disse kjøpsbetingelsene kan bli endret, og derfor anbefaler vi at du leser dem nøye hver gang du utfører et kjøp hos Minitrykkeriet.no ( Narvikingen John Eirik Jonna Santi ENK.

2. Partene
Firmanavn: Narvikingen John Eirik Jonna Santi ENK
Organisasjonsnummer: 921053630 
Postadresse: Trældalsveien 168, 8519 Narvik
E-post: [email protected]

Kjøper:
Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen.

3. Pris
Alle prisene som vises i vår nettbutikk er untatt merverdiavgift da vi ikke er mva-pliktig pr. dd. Hos oss er det full åpenhet, og prisen som er oppgitt ved kjøpstidspunktet dekker eventuell merverdiavgift, fakturagebyr og fraktkostnader. En detaljert oversikt over disse elementene vises i handlekurven, inkludert produktkostnad, eventuell merverdiavgift, frakt og fakturagebyr.

Vi tar forbehold om mulige prisendringer og feil på produktene i vårt sortiment. Vennligst merk at våre tilbud gjelder så lenge lageret varer, og innenfor de tidsrammer som er spesifisert i vår markedsføring.

Vi forbeholder oss retten til å korrigere eventuelle feil i vår beholdning. Dersom vi ikke har noen av varene du har bestilt på lager, vil vi sende de tilgjengelige varene og kreditere deg for de manglende varene. Alternativt vil bestillingen bli slettet dersom vi ikke kan levere noen av varene.

Vær oppmerksom på at rabattkoder gjelder kun for vanlige priser og ikke for allerede rabatterte varer. Noen rabattkoder kan være personlige, og vi forbeholder oss retten til å avvise salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er kun tillatt å bruke én rabattkode per bestilling.

Ved spesielle tilbud som krever at du oppfyller visse krav for å motta en vare gratis eller til redusert pris, må disse kravene være oppfylt. Hvis du returnerer varer som gjør at kravene ikke lenger er oppfylt, vil vi belaste deg for den ordinære verdien av produktet.

4. Produkter
Vær oppmerksom på at alle størrelsesanbefalinger er veiledende, og det er naturlig at de ikke vil passe for alle. Hvis produktet du mottar ikke passer som forventet, kan vi ikke holdes ansvarlig for valget av størrelse.

Vi bruker illustrative bilder i vår nettbutikk, og det er mulig at de kan avvike fra den faktiske utformingen av produktet.

5. Avtaleinngåelse
Avtalen blir gjensidig bindende når kjøperen sender sin bestilling til selgeren.

Likevel vil avtalen ikke være bindende dersom det oppstår skrive- eller tastefeil i selgerens tilbud i bestillingsprosessen på nettstedet, eller i kjøperens bestilling, og den ene parten oppdager eller burde oppdaget en slik feil. Dette kan for eksempel skje hvis et produkt ikke har blitt priset.

 

6. Betaling
Vi tilbyr trygge og pålitelige betalingsalternativer via vår sammarbeidspartner Nets.

Vipps:  Du kan benytte Vipps som betalingsmetode i kassen. Eventuell refusjon vil bli returnert til det kortet som er tilknyttet din Vipps-konto. Kontakt Vipps kundeservice på telefon: 22 48 28 00 (mandag til fredag 02 - 23, lørdag 10-18, og søndag 11-19) for assistanse.

Kortbetaling: Hvis du betaler med kredittkort eller debetkort, vil kjøpssummen bli trukket fra kortet samme dag som bestillingen blir gjort.
*Klarna Faktura med 30 dagers betalingsfrist:** Velger du å betale med faktura, mottar du fakturaen på e-post når pakken sendes fra oss. Fakturaen forfaller innen 30 dager fra varenes avsendelsesdato.

Paypal - betal enkelt med din paypal konto


Viktig informasjon ved bruk av faktura/delbetaling:

- Du må være minst 18 år gammel for å handle.
- Nets vilkår og betingelser, samt personvernerklæring, gjelder.
- Hvis du planlegger å returnere hele eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmetode, har du muligheten til å utsette forfallsdatoen kostnadsfritt på www.nets.no. Unnlater du å gjøre dette, kan det påløpe purregebyr før returen din blir mottatt og behandlet. Slike gebyrer belastes kunden. Vær oppmerksom på at ved byttebestillinger trenger du ikke å registrere returen hos nets, da du skal forholde deg til den samme fakturaen når du bruker byttefunksjonen.


7. Leveringsmetoder
Vi gir deg ulike alternativer når det gjelder frakt.

1. Gratis frakt ved bestillinger over 999 kr
Hvis du velger dette alternativet, får du frakten gratis for din bestilling.Vi benytter både Bring, Posten og DHL som vårt fraktselskap. Dersom pakken ikke får plass i postkassen din, blir den levert til ditt nærmeste postkontor. Du vil motta en hentelapp via post, e-post eller SMS.

Forventet leveringstid* Vanligvis 7-10 virkedager fra den datoen ordren er lagt inn hos oss.


8. Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøper når hun, eller hennes representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6. Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.

 

9. Angrerett

Minitrykkeriet.no gir deg 30 dagers mulighet for bytte, retur og angrerett på ubrukte varer. Dette gjelder derimot IKKE for produkter levert via vår Print On Demand partner Printful, da det er laget spesielt på bestilling fra hver enkelt kunde! For å benytte deg av denne retten, må du gi oss beskjed innen 30 dager fra mottak av varen. Hvis fristen overskrides, vil varen(e) ikke bli refundert.


Når du leverer pakken til Posten for retur, vil du motta en kvittering. Vennligst oppbevar denne kvitteringen til du har fått beskjed om at returen din er mottatt og behandlet av oss. Denne kvitteringen er din dokumentasjon, og du er ansvarlig for varen inntil pakken er registrert som levert til Posten, dersom kvittering mangler.

Kunden er ansvarlig for returfrakten, og en fast fraktkostnad på 69 kr gjelder for returer. Merk at angreretten kun gjelder for forbrukere og ikke for bedriftskunder. Dette beløpet blir fakturert og sendt til kunde på oppgitt kontaktinformasjon i etterkant.

Hvis du velger å heve hele kjøpet (gjelder som tidligere skrevet IKKE for varer levert av vår POD partner Printful), vil du motta tilbakebetaling for varenes verdi ved kjøpstidspunktet innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en e-postvarsling når din retur er ferdig behandlet (innen 1-3 uker fra innsending). Hvis du har betalt med kort, vil beløpet bli refundert til samme kort du brukte ved kjøpet.

For de som velger faktura som betalingsmåte og ønsker å returnere hele eller deler av ordren, kan forfallsdatoen kostnadsfritt utsettes på www.nets.no. Manglende utsettelse kan medføre purregebyr før returen blir mottatt og behandlet. Purregebyrer belastes kunden. nets kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på www.nets.no/no/kundeservice.

Fakturaen vil bli oppdatert så snart vi har behandlet din retur. Hvis fakturaen allerede er betalt, vil NEts kontakte deg for å få ditt kontonummer slik at de kan ordne tilbakebetaling.

Ved retur og refusjon av varer kjøpt med gavekort, vil gavekortet bli gjenopprettet med returverdien. Dette gjelder også hvis andre betalingsmetoder har blitt brukt. Gavekortet vil først bli belastet, og eventuelt resterende beløp vil bli refundert via Vipps/Nets.

Ubrukte varer:
For å motta full tilbakebetaling ved retur/angrerett, må varen returneres i samme stand som da du mottok den. Varer kjøpt av vår POD partner er det ingen retur eller angrerett på! Dette inkluderer original emballasje, alle merkelapper må være intakte, ingen lukt, merker eller dyrehår. Sko kan ikke prøves utendørs eller under trening hvis de skal returneres. Skoesken kan ikke brukes som forsendelsesemballasje. Sko og andre varer må alltid pakkes i en egen forsendelsesemballasje for å beskytte den opprinnelige emballasjen. Hvis original emballasje er ødelagt eller fjernet, vil varen bli betraktet som brukt.

Brukte varer:
Hvis du returnerer en brukt vare, vil vi vurdere verdiforringelsen, og du vil motta refusjon for varens brukte verdi. En vare uten original emballasje, merkelapper eller med lukt, merker eller dyrehår vil bli ansett som brukt, og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for refusjon.


10. Levering og Forsinkelse 

Rask levering er høyeste prioritet hos minitrykkeriet.no! Vi strekker oss langt for å sikre raskest mulig levering til enhver tid. Normal leveringstid varierer vanligvis fra 3 til 10 virkedager. Vi trykker alle t-skjortene på bestilling, dette tar litt tid. Spesielt når vi har mye å gjøre.

Vennligst merk at i perioder med høy etterspørsel hos minitrykkeriet.no eller vår frakt leverandør, kan forsinkelser oppstå. Maksimal leveringstid er satt til 3 uker fra datoen bestillingen ble utført. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen denne perioden, har du som kunde rett til å kansellere kjøpet uten ekstra kostnader, med mindre annet er spesifisert.

Dersom du ikke har mottatt pakken din innen 5 uker etter bestillingen, er du som kunde ansvarlig for å kontakte oss i løpet av denne perioden. Etter 5 uker anses din bestilling som levert.

Hvis du har mottatt pakken og oppdager at deler av din bestilling mangler, er det ditt ansvar å gi oss umiddelbar beskjed så snart pakken er mottatt. Uten umiddelbar melding anses hele din ordre som levert.

Dersom du mottar en SMS-melding som bekrefter levering i din postkasse eller ved døren, men ikke finner pakken der, er det avgjørende at du umiddelbart kontakter oss. Det samme gjelder hvis du har mottatt kun deler av din ordre. Uten umiddelbar beskjed anses hele pakken som mottatt, i henhold til meldingen fra Bring/Posten/DHL.

Vær oppmerksom på at vi noen ganger sender varene i flere sendinger.


11. Reklamasjon ved Mangel på Varen 

Dersom det forekommer en mangel eller feil med varen, har du som kunde rett til å reklamere i opptil 2 år fra den datoen du mottok varen. Det er viktig at du som kunde gir oss beskjed innen rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen. Vi anbefaler å kontakte oss for å dokumentere problemet nærmere. Vi ber om nærbilder og et oversiktsbilde av varens feil eller mangler. Hvis du merker skader, flekker, lukt eller andre feil på produktet ved levering, må du kontakte oss umiddelbart slik at vi kan registrere dette i din ordre dersom du velger å returnere produktet.

Vennligst merk at dersom varen har blitt brukt unormalt mye eller har blitt utsatt for feil bruk, kan reklamasjonsretten på 2 år bortfalle.

Hvis vi har sendt feil vare, ber vi deg gi oss beskjed innen 14 dager etter at du har mottatt varen. I dette tilfellet vil vi dekke returkostnadene og sende den riktige varen, forutsatt at den fremdeles er tilgjengelig på lager. Vi tar forbehold om situasjoner hvor produktet er utsolgt.

Det er viktig å ha kvittering for ditt kjøp, da gjeldende ordrenummer vil tjene som bevis for oss om at varen ble kjøpt i vår butikk. Ved en reklamasjon vil kunden motta tilbakebetaling tilsvarende det opprinnelige kjøpsbeløpet for reklamasjonsvaren, eller en ny vare dersom produktet fremdeles er tilgjengelig på lager.

Bytte og returprosesser kan normalt ta opptil 1-3 uker fra den dagen du sender varen i retur.

Hvis du ønsker å returnere hele eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, har du muligheten til å utsette forfallsdatoen kostnadsfritt via www.nets.no. Vennligst merk at hvis du ikke foretar denne utsettelsen, kan det påløpe purregebyrer før returen din blir mottatt og behandlet. Det er kundens ansvar å dekke disse purregebyrene. Du kan kontakte Klarna på telefon 21 01 89 91 eller via e-post: [email protected].

På samme måte som det er vårt ansvar å sikre at pakken blir levert til deg, er det ditt ansvar som kunde å forsikre deg om at pakken blir returnert til oss. Hvis du velger en sporingspakke, har du full kontroll og sikkerhet over forsendelsens sporingsinformasjon, og du kan være trygg på at den ikke går tapt. Hvis du derimot velger en rimeligere fraktalternativ uten sporing, vil du ha begrenset kontroll over forsendelsens plassering og tilstand.

Varer som reklameres må returneres til oss innen rimelig tid, og senest 14 dager etter at du har mottatt godkjennelse for reklamasjon via e-post fra oss.

 

12. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Hvis kjøperen unnlater å betale eller oppfyller de øvrige forpliktelsene i henhold til avtalen, forutsatt at dette ikke er en konsekvens av selgerens eller forhold på selgerens side, gir forbrukerkjøpsloven kapittel 9 selgeren visse rettigheter. Avhengig av omstendighetene kan selgeren:

a) Holde varen tilbake: Selgeren har rett til å beholde varen inntil kjøperen har betalt det utestående beløpet.

b) Kreve oppfyllelse av avtalen: Selgeren kan kreve at kjøperen oppfyller sine forpliktelser i henhold til avtalen.

c) Heve avtalen: Dersom kjøperen vesentlig misligholder betalingen eller på annen måte ikke oppfyller avtalen, kan selgeren heve avtalen. Heving er imidlertid ikke mulig etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet hvis kjøperen ikke betaler innen en rimelig forlenget frist som selgeren har fastsatt. Likevel kan selgeren ikke heve avtalen mens denne forlengede fristen løper, med mindre kjøperen har erklært at han eller hun ikke vil betale.

d) Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap som selgeren lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side i henhold til forbrukerkjøpslovens § 46.

e) Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Hvis kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter på beløpet i tråd med loven om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet, etter forhåndsvarsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli ansvarlig for gebyrer i henhold til loven om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.

f) Gebyr for uavhentede varer: Hvis kjøperen ikke henter bestilte varer, kan minitrykkeriet.no belaste kjøperen med et gebyr som dekker returkostnader og ekspedisjonskostnader (kr 199,-), samt eventuelle påløpte renter og gebyrer for fakturakjøp. Dette gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utgifter for å levere varen til kjøperen. Det er viktig å merke seg at et slikt gebyr ikke kan pålegges kjøpere under 18 år.


13. Garanti

En garanti som gis av selgeren gir kjøperen ekstra rettigheter utover de rettighetene som kjøperen allerede har i henhold til lovgivningen. Garantien innebærer derfor ingen begrensninger i kjøperens rett til å reklamere eller fremme krav ved forsinkelse eller mangler som beskrevet i punkt 9 og 10.


14. Personvern

Personopplysninger vil ikke bli delt med tredjeparter, men kun brukt til formålet med å gjennomføre avtalen med kjøperen.

15. Aldersgrense

For å kunne handle hos oss må du være over 15 år. Dersom du velger faktura eller delbetaling som betalingsmetode, er aldersgrensen 18 år.

16. Konfliktløsning

Eventuelle klager skal først rettes til selgeren innen rimelig tid, som beskrevet i punkt 9 og 10. Partene skal strebe etter å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke er mulig, kan kjøperen kontakte Forbrukerådet for mekling.